0

Κάτι φαίνεται να κινείται αναφορικά με την συνοριακή διάβαση του Αγίου Κωνσταντίνου, προς την γειτονική Βουλγαρία, η οποία πολλές φορές έχει χαρακτηριστεί και ως «ξέφραγο αμπέλι» προκαλώντας πολλά παράπονα στην τοπική αγορά για το θέμα του παραεμπορίου.

Η τελευταία ελπίδα των καταστηματαρχών της Ξάνθης για την αντιμετώπιση του κύματος παραεμπορίου που τους έπληξε άκουγε στο όνο μα ΚΕΛΑΥΕ, ένας ελεγκτικός θεσμός όμως ο οποίος επί της ουσίας ποτέ δεν… «κελάηδησε» αφού οι υποσχέσεις για ενεργοποίησή του από την προηγούμενη περιφερειακή διοίκηση έμειναν τελικά στα λόγια (βλέπει δηλώσεις Καραλίδη)…

Αναφερόμενος στην προσπάθεια που ξεκινάει η κυβέρνηση και το αρμόδιο υπουργείο για την αναβάθμιση 12 συνολικά συνοριακών διαβάσεων, μεταξύ των οποίων και αυτή του Αγίου Κωνσταντίνου, ο περιφερειάρχης Α.Μ.Θ., κ. Γιώργος Παυλίδης τόνισε ότι: «Σε πρώτη φάση το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στην δημιουργία των αναγκαίων υποδομών στην περιοχή. Παράλληλα διερευνούμε το νομικό καθεστώς ώστε να πετύχουμε μία βιώσιμη και διαρκή επανενεργοποίηση των ΚΕΛΑΥΕ ώστε να έχουν αποτελεσματική ελεγκτική παρουσία στην περιοχή»

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΕΒΕ Ξάνθης, κ. Στέλιος Μωραΐτης ανέφερε ότι: «Η συγκεκριμένη απόφαση ερχεται μετά από μία πρόσφατη σειρά πιέσεων προς στελέχη της κυβέρνησης στα οποία τονίσαμε ότι τα σύνορά μας σε αυτό το σημείο είναι διάτρητα. Ελπίζαμε σε περισσότερα τα οποία πιστεύουμε να γίνουν στο άμεσο μέλλον».

Δύσπιστος για μία ακόμη φορά μέχρι να δει απτά αποτελέσματα εμφανίστηκε πάντως ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ξάνθης, κ. Ευθύμιος Μίλκογλου, τονίζοντας ότι: «Στα πέντε χρόνια από τότε που ολοκλήρωσε αυτό τον δρόμο ο κ. Παυλίδης ακούσαμε πολλά και είδαμε λίγα. Ελπίζω τώρα που είναι στην θέση του περιφερειάρχη να καταφέρει περισσότερα. Πάντως το παραεμπόριο παραμένει και μαστίζει την αγορά…»

Γ. ΠΑΥΛΙΔΗΣ: «ΣΕ ΠΡΩΤΗ ΦΑΣΗ ΟΙ ΥΠΟΔΟΜΕΣ»

Αναφερόμενος στο θέμα ο κ. Παυλίδης δήλωσε ότι: «Οι μεθοριακοί σταθμοί ανήκουν στην επιτήρηση του στενού πυρήνα του κράτους και υπ’ αυτή την έννοια έχουν κι αυτοί την πρόβλεψη. Κι εμείς στο παλιό πρόγραμμα INTERREG, που σήμερα έχει μετονομαστεί σε “Εδαφικό Πρόγραμμα Συνεργασίας Ελλάδας - Βουλγαρίας”, έχουμε βάλει μία πρόβλεψη προς αυτή την κατεύθυνση. Όσο για την αναβάθμιση αυτή σε πρώτη φάση έχει να κάνει με υποδομές και σε δεύτερη φάση με όλα τα άλλα. Πρέπει να σας πω ότι οι δίοδοι, για τις οποίες έχω παλέψει διαχρονικά και συνεχίζω να παλεύω, είναι σημαντικά εργαλεία ανάπτυξης για την περιοχή μας κι αυτό δεν πρέπει να το παραβλέπουμε ούτε για μια στιγμή. Για τα ΚΕΛΑΥΕ έχω την σκέψη ότι πρέπει να βρεθεί ο νομικός ή νομοθετικός τρόπος για να συνδυαστούν με τις μικτές επιτροπές του υπουργείου Συγκοινωνιών που έχουν συγκεκριμένη αμοιβή και οι οποίες κινούνται πολύ πιο ελεύθερα Πέρα όμως από την αναβάθμιση αυτή θα πρέπει το κράτος να σταματήσει να παραβλέπει τις τοπικές κοινωνίες σε ότι γίνεται στον τόπο μας. Διότι θέλουν να βάλουν αργότερα διόδια στην Εγνατία Οδό, έχοντας όμως διαλύσει τους επαρχιακούς μας δρόμους στο όνομα της είσπραξης εσόδων από την Εγνατία και στο όνομα μιας οικονομίας που βλέπει μόνο με ένα μάτι, δηλαδή το πόσα θα πάρει κι όχι πόσο θα ζημιώσει η ίδια μέσα από τις δομές της. Βάζουμε δηλαδή διόδια στην Εγνατία για να εισπράξουμε χρήματα και μετά πληρώνουμε τα ίδια και περισσότερα για να επισκευάσουμε τους επαρχιακούς μας δρόμους… Αυτά είναι τουλάχιστον στρεβλή λογιστική».

Σ. ΜΩΡΑΪΤΗΣ: «ΕΛΠΙΖΟΥΜΕ ΣΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ»

Από την πλευρά του ο κ. Μωραΐτης δήλωσε για την συνοριακή δίοδο του Αγ. Κωνσταντίνου ότι: «Σε πρόσφατες συναντήσεις που είχαμε στην Αθήνα, λίγο πριν από τα εγκαίνια της ΔΕΘ, υπενθυμίσαμε τόσο στον κ. Χαρδούβελη όσο και στον κ. Ορφανό αλλά και στον . Γιακουμάτο, ότι τα σύνορά μας είναι τρύπια. Οπότε θεώρησαν σωστό να λάβουν κάποια μέτρα, με πρώτη αντίδραση αυτό το ποσό των 500.000€ το οποίο όμως προορίζεται και για τους 12 συνολικά μεθοριακούς σταθμούς. Από την πλευρά μας κρίνουμε ότι το ποσό είναι μικρό όμως θα μπορούσε να αποτελέσει τουλάχιστον μία αρχή. Εμείς θα το παρακολουθούμε αυτό το ζήτημα πάντως στην εξέλιξή του και έχω ζητήσει αυτό το ποσό μόνο για τον δικό μας μεθοριακό σταθμό κι ελπίζω τελικά να το λάβουμε όπως ελπίζω βέβαια ότι δεν θα μείνουμε μόνο στις κατασκευές αλλά θα προχωρήσουμε σαν χώρα και στην επάνδρωσή τους και με προσωπικό που να κάνει αυστηρούς, μεθοδικούς και αποτελεσματικούς ελέγχους. Η προταση της ΚΕΕΕ είναι να γίνει μία υπηρεσία που να συντονίζει για όλους τους μεθοριακούς σταθμούς όλες τις υπηρεσίες που εμπλέκονται σε αυτούς».

ΕΥΘ. ΜΙΛΚΟΓΛΟΥ: «ΕΧΟΥΜΕ ΑΚΟΥΣΕΙ ΠΟΛΛΑ 5 ΧΡΟΝΙΑ ΤΩΡΑ ΑΛΛΑ ΕΙΔΑΜΕ ΛΙΓΑ…»

Συγκρατημένα αισιόδοξος εμφανίστηκε για όλα τα παραπάνω ο κ. Μίλκγλου τονίζοντας ότι: «Δεν έχουν περάσει παρά μόλις δύο χρόνια όταν αναφερόμουν, πάλι μέσω της “Θ” στο θέμα της λειτουργίας των ΚΕΛΑΥΕ. Τότε είχα πει ότι εγώ από την πλευρά μου κρατάω μικρό καλάθι. Τελικά δικαιώθηκα που ήμουν επιφυλακτικός αφού τελικά τα ΚΕΛΑΥ, μετά από ένα μήνα που λειτούργησαν και δεν ακούστηκαν ποτέ ξανά… Όχι ότι φταιν οι υπάλληλοι αλλά το κράτος, διότι συνέχεια τα ρίχνουμε στους υπαλλήλους. Εγώ πάντως θέλω να πιστεύω ότι ο σημερινός περιφερειάρχης, που άνοιξε άλλωστε και τον δρόμο όσο ήταν Νομάρχης Ξάνθης, θα καταφέρει να μπορέσουν να γίνουν πράξη επιτέλους όλα αυτά που και πάλι εξαγγέλλονται κι ότι πλέον θα πάψει η δίοδος του Αγίου Κωνσταντίνου να είναι το μπάχαλο που είναι ακόμη και σήμερα. Όμως η εμπειρία με δίδαξε να συνεχίσω να κρατάω μικρό καλάθι και γι’ αυτό το ζήτημα μάλιστα πάρα πολύ μικρό… Διότι κάθε φορά ακούμε λόγια και δεν βλέπουμε ουσία. Ευχόμαστε και περιμένουμε λοιπόν αφού ήδη φτάσαμε να περιμένουμε πέντε χρόνια για να έχουμε έστω αυτή την απόφαση από μέρους της Πολιτείας…!»

http://e-thrakinews.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=28379


Δημοσίευση σχολίου

Καλοδεχούμενα όλα τα σχόλια, επώνυμα και ανώνυμα. Πάντα όμως με σεβασμό στους άλλους αναγνώστες και στους νόμους. Ευχαριστούμε!

 
Top