Σε σειρά ανακοινώσεων προέβη ο περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, Γιώργος Παυλίδης, στη συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου τη Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2014.
Πιο συγκεκριμένα, ενημέρωσε τους περιφερειακούς συμβούλους για το πρόβλημα που ανέκυψε στη διαχείριση των πλημμυρικών φαινομένων στον ποταμό Έβρο, μετά τη ρύθμιση, με Προεδρικό Διάταγμα, των αρμοδιοτήτων που εκχωρήθηκαν στο σύνολό τους στην ΕΥΔΕ, η οποία αδυνατεί να ανταποκριθεί, με αποτέλεσμα να κινδυνεύει η περιοχή σε περίπτωση πλημμυρικής κρίσης.
Ανέφερε ότι πιέζεται η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου να διορθώσει το ταχύτερο δυνατό τη στρέβλωση που προέκυψε και που ακυρώνει τη δυνατότητα παρέμβασης σε καταστάσεις κρίσης της Περιφέρειας.
Ανακοίνωσε ότι επιτεύχθηκε η ένταξη στο τομεακό πρόγραμμα του Υπουργείου Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, έργων ύψους 33.945.131,49€. Τα έργα αυτά, ήταν εκτός δυνατότητας ένταξης στο Π.Ε.Π. και υπήρχε πολύμηνη αδυναμία ένταξης στο τομεακό του Υπουργείου.
Ενημέρωσε ότι, η Περιφέρεια και η Γενική Διεύθυνση Υγείας, βρίσκονται σε εγρήγορση για το θέμα του ιού του Έμπολα και των κινδύνων που πιθανόν να προκύψουν στα σύνορα, κάνοντας ότι είναι εφικτό στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της.
Πρότεινε και εγκρίθηκε, για πρώτη φορά, να γίνουν Περιφερειακά Συμβούλια εκτός της έδρας, στο πλαίσιο της περιφερειακής συνοχής. Αποφασίστηκε, κατά την πρότασή του, το θέμα της δημόσιας υγείας, της καταγραφής της υπάρχουσας κατάσταση και των βελτιωτικών καταστάσεων, να συζητηθεί σε ανοιχτή συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου στην Αλεξανδρούπολη στις εγκαταστάσεις της Περιφέρειας (Νομαρχείο), σε χρόνο που θα οριστεί από το προεδρείο.
Το εξίσου σημαντικό κοινωνικό θέμα της περιφερειακής στρατηγικής κατά της φτώχειας «2014-2020», να συζητηθεί στην Ξάνθη, με παρουσία όλων των φορέων, σε ανοιχτή συνεδρίαση.
Απάντησε σε επερώτηση της «Λαϊκής Συσπείρωσης», για το θέμα της μεταφοράς μαθητών στις Μαριές Θάσου, ότι είναι αναληθής ο ισχυρισμός πως δεν υπάρχει σύμβαση, αλλά η μη μεταφορά προέρχεται από την απαίτηση του ΚΤΕΛ για βελτίωση και αποκατάσταση των ζημιών του δημοτικού δρόμου Μαριές – Σκάλα Μαριών, προκειμένου να υλοποιήσει τη σύμβαση. Για το θέμα αυτό, πρόσθεσε, πρέπει να παρέμβει ο Δήμος Θάσου.
Επί των θεμάτων της ημερησίας διάταξης, ο περιφερειάρχης παρουσίασε το θέμα της υποβολής τεχνικού δελτίου, για την κάλυψη με ψηφιακό σήμα από την Digea A.E.
Το θέμα πέρασε κατά πλειοψηφία, αφού υπήρξαν σύμβουλοι που υποστήριξαν ότι, δεν πρέπει να υπογραφεί σύμβαση λόγω της εμπλοκής της Digea.
Ο περιφερειάρχης τόνισε ότι το δικαίωμα των πολιτών να έχουν πρόσβαση στην ψηφιακή τηλεόραση, δεν μπορεί να ακυρωθεί με καμία αιτίαση.
Εισηγήθηκε, επίσης, το θέμα της ψηφιακής σύγκλισης, ώστε να έχουν πρόσβαση οι πολίτες στη γραφειοκρατία και σε όλες τις αποφάσεις της Περιφέρειας, με την υποβολή τεχνικού δελτίου, ώστε να ξεπεραστεί η σημερινή κατάσταση των κλειστών ψηφιακών συστημάτων και του διαχωρισμού σε Περιφερειακές Ενότητες.
Ζήτησε τη συναίνεση και τη στήριξη του Σώματος, για τη διατήρηση των δύο τμημάτων Οινολογίας και Νοσηλευτικής του Τ.Ε.Ι. Α.Μ.-Θ. και τόνισε ότι τα δύο τμήματα παρουσιάζουν έλλειψη τυπικών και όχι ουσιαστικών προσόντων, έχουν υψηλή ζήτηση και αποτελούν σημαντικά εργαλεία για την ανάπτυξη της περιοχής. Το θέμα πέρασε με την ομόφωνη γνώμη όλων των παρατάξεων, πλην της ΔΗΜ.ΑΡ.
Τέλος, τόνισε ιδιαίτερα, κατά την κατάθεση γνωμοδοτήσεων των περιφερειακών συμβούλων επί των στρατηγικών μελετών περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το Π.Ε.Π. της Α.Μ.-Θ. 2014-2020, το Στρατηγικό Πλαίσιο Επενδύσεων Μεταφορών και το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Υποδομών Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη για την ίδια περίοδο, ότι:
«Καθετί που σχεδιάζουμε, πρέπει να έχει σχέση με την ίδια τη ζωή, δεν πρέπει να αυτοακυρωνόμαστε» και εξήγησε ότι, το σχέδιο για τις μεταφορές συντάχθηκε τον Ιούλιο από την προηγούμενη διοίκηση και εξέφρασε τη δυσαρέσκεια του για το θέμα των διευρωπαϊκών αξόνων που εξαιρούν εθνικές, επαρχιακές και δημοτικές οδούς, καθώς: «Δεν είναι δυνατόν, στο όνομα της Εγνατίας, να καταστρέφονται οι δρόμοι τοπικής κλίμακας».
Για τον κάθετο άξονα της Ξάνθης, ενημέρωσε τα μέλη του περιφερειακού συμβουλίου, ότι θα επιχειρηθεί η βελτίωση του έργου με διαπλατύνσεις και διορθώσεις των υπαρχουσών οδών, καθώς δεν μπορεί να ξεπερνά τα 25 εκατομμύρια ευρώ. Σημείωσε δε, ότι ο δρόμος Δράμας – Καβάλας αποτελεί πρώτη προτεραιότητα.
http://www.k-tipos.gr/ktipos/detail.php?ID=53828
Δημοσίευση σχολίου
Καλοδεχούμενα όλα τα σχόλια, επώνυμα και ανώνυμα. Πάντα όμως με σεβασμό στους άλλους αναγνώστες και στους νόμους. Ευχαριστούμε!