0
Μπορεί οι επίσημες ανακοινώσεις να έγιναν μόλις την περασμένη εβδομάδα, ωστόσο ο γνωστός Έλληνας εφοπλιστής που αποφάσισε να συμμετάσχει στην κατασκευή του πλωτού τερματικού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Αλεξανδρόπουλη, ξεκίνησε ήδη τις προετοιμασίες ώστε να είναι σε θέση να ξεκινήσει άμεσα την κατασκευή του project, εφόσον ληφθεί η οριστική επενδυτική απόφαση.

Ο λόγος για τον Π. Γ. Λιβανό, ο οποίος εισήλθε με ποσοστό 20% στο μετοχικό κεφάλαιο της Gastrade, μέσω συμφωνίας που ανακοινώθηκε την περασμένη Πέμπτη. Ο ίδιος ο εφοπλιστής ωστόσο από τις αρχές Δεκεμβρίου είχε κάνει γνωστό μέσω της εταιρείας του ότι έχει ξεκινήσει σε γνωστό ναυπηγείο της Σιγκαπούρης, τις διεργασίες για την πρώτη μετατροπή πλοίου μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου της Gaslog σε FSRU (πλωτό σταθμό αποθήκευσης και επαναεριοποίησης).

Μάλιστα το εν λόγω ναυπηγείο ξεκίνησε ήδη τις παραγγελίες υλικών όπως αντλίες, εναλλάκτες θερμότητας, συμπιεστές κλπ, δηλαδή το βασικό εξοπλισμό που απαιτείται ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία μετατροπής ενός πλοίου μεταφοράς LNG σε τερματικό FSRU.

Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, η συγκεκριμένη παραγγελία εξοπλισμού σημαίνει ότι η μετατροπή του πλοίου μπορεί να έχει ολοκληρωθεί στους 6-8 μήνες από την παράδοση των υλικών.

Το ναυπηγείο Keppel όπου έγινε η παραγγελία θεωρείται το πλέον εξειδικευμένο στον κόσμο για μετατροπές πλοίων που εκτελούσαν δρομολόγια μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου σε πλωτές αποθήκες και τερματικά. Μέχρι στιγμής στη Σιγκαπούρη έχουν ολοκληρωθεί με επιτυχία 3 τέτοιες μετατροπές πλοίων.

Όπως αναφέρουν πηγές της αγοράς, η παραγγελία του συγκεκριμένου εξοπλισμού δίνει τη δυνατότητα στην Gaslog του Π. Γ. Λιβανού να μπορεί να ανταποκριθεί σε fast track FSRU projects, καθώς εκτός από το έργο της Αλεξανδρούπολης η ναυτιλιακή εξετάζει και μια σειρά από άλλα πιθανά projects.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Gaslog είναι η δεύτερη μεγαλύτερη ελληνόκτητη ναυτιλιακή εταιρεία στον τομέα των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, διαθέτοντας ένα σημαντικό σε αξία στόλο LNG tankers, εκ των οποίων αρκετά πληρούν τις προϋποθέσεις για να μετατραπούν σε FSRU. Η ελληνόκτητη ναυτιλιακή, όπως και άλλες ελληνικών συμφερόντων εταιρείες, έχουν αναπτύξει σχέσεις με σημαντικούς παραγωγούς LNG ανά τον κόσμο, όπως το Κατάρ, η Ρωσία, εσχάτως και οι ΗΠΑ.

Μάλιστα η Gaslog περιλαμβάνεται μεταξύ των ναυτιλιακών που ξεκίνησαν να μεταφέρουν υγροποιημένο φυσικό αέριο που εξάγεται από τις ΗΠΑ προς την Ευρώπη, έχοντας υπογράψει πολυετή ναυλοσύμφωνα με εταιρείες όπως η Centrica (Μεγάλη Βρετανία) και η Total (Γαλλία). Σύμφωνα με το Vesselsvalue η αξία του στόλου της Gaslog και της Gaslog Partnters ξεπερνά τα 3,5 δισ. δολάρια και είναι ο πέμπτος μεγαλύτερος σε αξία στον κόσμο (στα LNG tankers) αλλά και ο δεύτερος μεγαλύτερος ελληνόκτητος, πίσω από τη Maran Gas του Γ. Αγγελικούση.



Τι λέει η εταιρεία για το έργο

Το έργο του Ανεξάρτητου Συστήματος Φυσικού Αερίου Αλεξανδρούπολης αποτελεί ένα σύγχρονο, πρωτοποριακό και υψηλής τεχνολογίας έργο που αποτελείται από μία υπεράκτια πλωτή μονάδα παραλαβής, αποθήκευσης και αεριοποίησης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου και από ένα σύστημα υποθαλάσσιου και χερσαίου αγωγού μέσω του οποίου το φυσικό αέριο προωθείται στο Εθνικό Σύστημα (Μεταφοράς) Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ) και από εκεί προς τους τελικούς καταναλωτές.

Το ΑΣΦΑ Αλεξανδρούπολης έχει επίσης την δυνατότητα να συνδεθεί και να τροφοδοτεί με φυσικό αέριο και άλλα κατάντη συστήματα μεταφοράς φυσικού αερίου που προγραμματίζεται να αναπτυχθούν στο μέλλον όπως ο TAP (Trans Adriatic Pipeline).

Το Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο (ΥΦΑ) θα φθάνει στην πλωτή μονάδα με δεξαμενόπλοια μεταφοράς ΥΦΑ, θα μεταγγίζεται με βραχίονες και θα αποθηκεύεται προσωρινά στις κρυογενικές δεξαμενές της μονάδας.

Στη συνέχεια το ΥΦΑ θα αεριοποιείται στις εγκαταστάσεις αεριοποίησης που βρίσκονται πάνω στην πλωτή μονάδα και μέσω ειδικής διάταξης (πυργίσκος και εύκαμπτοι αγωγοί) θα μεταφέρεται από την πλωτή μονάδα στον υποθαλάσσιο αγωγό μεταφοράς ο οποίος ακολουθώντας μία διαδρομή 24 χλμ θα προσαιγιαλώνεται στην περιοχή του Απαλού, ανατολικά της Αλεξανδρούπολης. Κατόπιν, συνεχίζοντας με βόρεια πορεία 4 χλμ θα καταλήγει στο νέο Μετρητικό και Ρυθμιστικό Σταθμό στην περιοχή Αμφιτρίτης όπου θα συνδέεται με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου.

Η πλωτή μονάδα θα είναι μόνιμα αγκυροβολημένη σε σταθερό σημείο και σε απόσταση 17,6 χλμ ΝΔ από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και 10 χλμ από την απέναντι ακτή της Μάκρης. Ο πυργίσκος πρόσδεσης θα της επιτρέπει να περιστρέφεται κατά 360° ανάλογα με την κατεύθυνση του κυματισμού της θάλασσας.

Το ΑΣΦΑ Αλεξανδρούπολης αποσκοπεί στη δημιουργία μίας τέταρτης πύλης εισαγωγής φυσικού αερίου στην χώρα μας, δυναμικότητας παροχής έως 700.000 κυβικών μέτρων ανά ώρα ή 6,1 δισ. κυβικών μέτρων φυσικού αερίου ετησίως και αποθηκευτικής ικανότητας έως 170.000 κυβικών μέτρων (κ.μ.) υγροποιημένου φυσικού αερίου.

Το ΑΣΦΑ Αλεξανδρούπολης θα διασφαλίσει νέες ποσότητες φυσικού αερίου για την τροφοδοσία της ελληνικής και της περιφερειακής αγοράς της ΝΑ Ευρώπης, συμβάλλοντας ταυτόχρονα στην διεύρυνση των πηγών και των οδών προμήθειας φυσικού αερίου, στην προώθηση του ανταγωνισμού προς όφελος του τελικού καταναλωτή, στην ασφάλεια εφοδιασμού της Ελλάδας και των Βαλκανικών χωρών, στην βελτίωση της αξιοπιστίας και της ευελιξίας του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου καθώς και των Περιφερειακών και Διευρωπαϊκών Συστημάτων αλλά και στην ενίσχυση των περιβαλλοντικών στόχων της χώρας.

Η εμπορική λειτουργία του ΑΣΦΑ Αλεξανδρούπολης αναμένεται το 2019.



Δημοσίευση σχολίου

Δημοσίευση σχολίου

Καλοδεχούμενα όλα τα σχόλια, επώνυμα και ανώνυμα. Πάντα όμως με σεβασμό στους άλλους αναγνώστες και στους νόμους. Ευχαριστούμε!

 
Top