Η ελληνική βιομηχανία ανοίγει πρώτη νέα παγκόσμια αγορά με τις μπαταρίες λιθίου για ηλεκτρικά οχήματα βιομηχανικής χρήσης. Στόχος η εκτιμώμενη για το 2030 πίτα των 7,3 δισ. ευρώ. Ανοικτό το ενδεχόμενο εισαγωγής στο ΧΑ.
Με την πρωτοποριακή κίνηση της παραγωγής και διάθεσης της μπαταρίας λιθίου Li.ON FORCE για τα ηλεκτρικά οχήματα βιομηχανικής χρήσης, η Sunlight στοχεύει στο άνοιγμα μίας νέας παγκόσμιας αγοράς που σε μία δεκαετία εκτιμάται ότι θα έχει τζίρο 7,3 δισ. ευρώ.
Τόση εκτιμάται ότι θα είναι το 2030 η αξία των μπαταριών του μέλλοντος (λιθίου) καθώς και των σημερινών (μόλυβδου - οξέως) για τη συγκεκριμένη κατηγορία των οχημάτων, με τα πρώτα προϊόντα να καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο μέρος, τα 4 δισ. ευρώ. Η σημασία της κίνησης της ελληνικής βιομηχανίας αναδεικνύεται από το γεγονός πως σήμερα η αγορά μπαταριών, που αποτελείται μόνο από εκείνες του μόλυβδου, είναι στα 2,6 δισ. ευρώ.
Η ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων για βιομηχανική χρήση αναμένεται ραγδαία και αλματώδης. Το 2008 ήταν μόλις 487.000, σήμερα είναι στις 960.000 και για το 2030 προβλέπεται να αυξηθούν στο 1.757.000.
Η διοίκηση της Sunlight επισήμανε κατά τη διάρκεια της χθεσινής παρουσίασης των νέων προϊόντων πως η καινοτομία των μπαταριών λιθίου που παράγονται στο εργοστάσιο της Ξάνθης, και το οποίο από τον επόμενο μήνα θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία με ολική επαναφορά της παραγωγικής του δυναμικότητας, είναι η μετάδοση σημάτων σε real time. Οι μπαταρίες της, σε όποιο σημείο της γης και να βρίσκονται, στέλνουν σήμα στη μονάδα της Sunlight στην Ξάνθη και παράλληλα ειδοποιούν με μηνύματα τον υπεύθυνο της αποθήκης ή τον χειριστή του οχήματος για όταν χρειάζεται φόρτιση ή για άλλα τεχνικά θέματα. Αυτό συμβαίνει χάρη στο σύστημα που έχει δημιουργήσει η ελληνική βιομηχανία, το GLocal. Έτσι, με τον τρόπο αυτό σε περίπτωση βλάβης είναι δυνατή η εξ αποστάσεως παρέμβαση των μηχανικών της Ξάνθης. Δεν χρειάζεται δηλαδή να αποσταλεί η μπαταρία στην Ελλάδα, με αποτέλεσμα τη μεγάλη εξοικονόμηση κόστους.
Η δυνατότητα αυτή της διασυνδεσιμότητας απευθύνεται στα εργοστάσια της νέας γενιάς, της 4ης βιομηχανικής επανάστασης, όπως σημείωσαν τα στελέχη της βιομηχανίας. Οι μπαταρίες λιθίου της Sunlight, σύμφωνα με τα όσα είπαν χθες, φέρνουν το industry 4.0.
Ως προς τα πλεονεκτήματα των μπαταριών λιθίου, αυτές πετυχαίνουν 35% εξοικονόμηση ενέργειας, επαναφορτίζονται χωρίς να χρειάζεται να έχουν αποφορτιστεί και έχουν 4.500 κύκλους, δηλαδή 4.500 φορές χωρητικότητα ενέργειας.
Οι επενδύσεις και τα Χρηματιστήρια
Όπως σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Sunlight Βασίλης Μπίλλης και ο εκτελεστικός πρόεδρος του ομίλου Olympia Γιάννης Καραγιάννης για την παραγωγή του συγκεκριμένου προϊόντος, το οποίο ήδη έχει ζητηθεί από το αεροδρόμιο στο Ισραήλ και εταιρείας με είδη ένδυσης στις ΗΠΑ, απαιτήθηκαν 10 χρόνια έρευνας και καινοτομίας. Επενδύθηκαν 6 εκατ. ευρώ.
Η ελληνική βιομηχανία σκοπεύει να συνεχίσει τις επενδύσεις με την περαιτέρω ανάπτυξη των μονάδων της Ξάνθης και της ανακύκλωσης στην Κομοτηνή, αλλά και στις νέες τεχνολογίες γύρω από τις μπαταρίες λιθίου, ενώ τα πλάνα περιλαμβάνουν και την έξοδο και σε άλλες αγορές. Εκτός από τη μονάδα συναρμολόγησης στη Βερόνα της Ιταλίας, η Sunlight διερευνά αντίστοιχη κίνηση και στη Βόρεια Αμερική.
Ο κ. Μπίλλης δεν απέκλεισε για μία ακόμη φορά το ενδεχόμενο εισαγωγής στο Χρηματιστήριο Αθηνών, χωρίς, όμως, όπως διευκρίνισε, να υπάρχει συγκεκριμένο πλάνο, αλλά ούτε και την πιθανότητα στο μακρινό μέλλον εισόδου και σε ξένη κεφαλαιαγορά.
Η εταιρεία κατέχει σήμερα το 10% της παγκόσμιας αγοράς στις μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων για βιομηχανική χρήση και σκοπεύει τον Οκτώβριο να αυξήσει κατά 25% την παραγωγική δυναμικότητα παραγωγής μπαταριών στα εργοστάσιά της.
Sunlight: Η πρώτη «έξυπνη» μπαταρία λιθίου για ηλεκτρικά οχήματα βιομηχανικής χρήσης
Δυναμική είσοδο στην ανερχόμενη αγορά μπαταριών λιθίου για Ηλεκτρικά Οχήματα Βιομηχανικής Χρήσης (eIVs, electrical Industrial Vehicles) ανακοίνωσε η εταιρεία παραγωγής βιομηχανικών μπαταριών Sunlight, μέλος του Ομίλου Εταιριών Olympia, παρουσιάζοντας την πρώτη σειρά «έξυπνων μπαταριών» λιθίου (Li.ON FORCE).
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Εταρείας Βασίλη Μπίλλη ήδη έχουν γίνει οι πρώτες παραγγελίες από το αεροδρόμιο του Τελ Αβίβ όσο και από μεγάλη αμερικανική εταιρεία ενδυμάτων, ενώ σημείωσε πως εκδηλώνεται μεγάλο ενδιαφέρον από τους πελάτες της Sunlight για την αγορά των νέων μπαταριών λιθίου.
«Πρόκειται για μία αγορά που ο μέσος ετήσιος ρυθμός ανάπτυξής της, εκτιμάται ότι θα ξεπερνάει το 7% έως το 2030, διασφαλίζοντας την ιδιαίτερα δυναμική πορεία της SUNLIGHT» ανέφερε ο κ. Μπίλλης και πρόσθεσε ότι το 2018 η παγκόσμια αγορά άγγιξε το σε πωλήσεις τα 2,5 δισ. ευρώ και εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 7,3 δισ. ευρώ το 2030.
Επίσης, γνωστοποίησε ότι τον επόμενο μήνα θα έχει πλήρως αποκατασταθεί ο ρυθμός παραγωγής του εργοστασίου στο Νέο Όλβιο Ξάνθης, στο οποίο εκδηλώθηκε η πυρκαγιά πέρυσι το Μάιο, ενώ αναφερόμενος στα επενδυτικά σχέδια της εταιρείας σημείωσε ότι η διοίκηση εξετάζει την είσοδό της στην αγορά της Βόρειας Αμερικής με τη δημιουργία μονάδας, όπως στη Βερόνα της Ιταλίας που δημιούργησε με κύριο στόχο να προσεγγίσει τις αγορές της κεντρικής Ευρώπης.
Ερωτηθείς για την πιθανότητα εισόδου της Sunlight σε Χρηματιστήριο, ο κ. Μπίλλης διευκρίνισε ότι η εταιρεία είναι ήδη εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών μέσω του ομολόγου και πως «το να βάλουμε και τις μετοχές μας μέσα με κάποιο τρόπο είναι ένα από τα σενάρια που έχει υπόψη της η διοίκηση», για να διευκρινίσει εν συνεχεία ότι «αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει συγκεκριμένο πλάνο».
Ακόμα σημείωσε ότι «ένα χρηματιστήριο εξωτερικού μπορούμε να το δούμε στο μέλλον. Το όραμα της εταιρείας εξελίσσεται συνεχώς. Ανάλογα με τις ανάγκες χρηματοδότησης θα δούμε ποια χώρα είναι κατάλληλη για να βρούμε τα κεφάλαια που μπορούν να χρειαστούν για την περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας».
Όπως αναφέρθηκε, η εταιρεία έχει επενδύσει 6 εκατ. ευρώ έως σήμερα στην έρευνα και ανάπτυξη στις μπαταρίες λιθίου και υπάρχει ένα δυναμικό πλάνο επενδύσεων που θα υλοποιηθεί την επόμενη πενταετία.
Οι νέες μπαταρίες λιθίου
Η SUNLIGHT παρουσίασε την πρώτη σειρά «έξυπνων μπαταριών» λιθίου για Ηλεκτρικά Οχήματα Βιομηχανικής Χρήσης, Li.ON FORCE.
Η νέα, σειρά «έξυπνων μπαταριών», Li.ON FORCE, αποτελεί παγκόσμια καινοτομία και συνδυάζει τα πλεονεκτήματα των μπαταριών τεχνολογίας λιθίου με τις καινοτόμες εφαρμογές της τεχνολογίας Industry 4.0. που αφορούν στη χρήση τεχνολογιών Internet of Things στη βιομηχανία.
Έτσι, για πρώτη φορά στη διεθνή αγορά διατίθεται από τη SUNLIGHT μπαταρία λιθίου που παρέχει την παγκόσμια τεχνολογική καινοτομία GLocal, όπου μέσω Cloud προσφέρει real time αμφίδρομη επικοινωνία. Με 17 επίπεδα ασφάλειας, στιβαρή κατασκευή, ευχρηστία και υψηλές επιδόσεις, η Li.ON FORCE διαφοροποιείται από οποιοδήποτε άλλο προϊόν της αγοράς διεθνώς.
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, τα νέα, πιστοποιημένης ποιότητας και ασφάλειας προϊόντα ιόντων λιθίου της σειράς Li.ON FORCE έχουν πολλαπλά πλεονεκτήματα:
_ Μεγάλη διάρκεια ζωής
_ Μηδενικό κόστος συντήρησης
_ Σύντομο χρόνο φόρτισης και δυνατότητα για ευκαιριακή φόρτιση
_ Μεγάλη αποθηκευτική χωρητικότητα ενέργειας
_ Μεγάλη ενεργειακή απόδοση κατά τη φόρτιση και τη χρήση
_ Καλύτερη απόδοση ακόμα και σε πολύ απαιτητικές εφαρμογές
_ Μικρό συνολικό κόστος χρήσης (TCO – Total Cost of Ownership)
_ GLocal: Παγκόσμια τεχνολογική πρωτοπορία
Το Καινοτόμο Ενεργό Σύστημα Διαχείρισης της μπαταρίας (BMS) καταγράφει τα δεδομένα και τα αποστέλλει μέσω Cloud σε πραγματικό χρόνο στο κέντρο ελέγχου της SUNLIGHT δίνοντας τη δυνατότητα για συνεχή παρακολούθηση της κατάστασης της μπαταρίας, στατιστική ανάλυση της επίδοσής της, διάγνωση και απομακρυσμένη επίλυση τεχνικών ζητημάτων κατά την λειτουργία της μπαταρίας με αμφίδρομη επικοινωνία.
Επίσης, οι μπαταρίες της σειράς Li.ON FORCE είναι εξοπλισμένες με το υπερσύγχρονο, «έξυπνο» σύστημα BMS (Battery Management System) της SUNLIGHT, το οποίο προσφέρει πρωτοποριακή για τον κλάδο ασφάλεια στη λειτουργία, αλλά και σημαντικά οφέλη από τον εξελιγμένο σχεδιασμό για την αποδοτική εξισορρόπηση των τάσεων των στοιχείων λιθίου τόσο κατά την φόρτιση όσο και κατά την εκφόρτιση της μπαταρίας.
Δημοσίευση σχολίου
Δημοσίευση σχολίου
Καλοδεχούμενα όλα τα σχόλια, επώνυμα και ανώνυμα. Πάντα όμως με σεβασμό στους άλλους αναγνώστες και στους νόμους. Ευχαριστούμε!