0

Ο Γενικός Διευθυντής της εταιρείας “Tuvunu” Δημήτρης Κρις βρέθηκε στο “INNOVATION HUB” της 84ης ΔΕΘ και μίλησε για την καινοτομία στην πράξη.

Την ανάδειξη καλών επιχειρηματικών παραδειγμάτων και πρακτικών, την ενδυνάμωση νεοφυών επιχειρήσεων και επιχειρηματικών με τεχνογνωσία και δεξιότητες και την προβολή στο ευρύτερο κοινό της δυναμικής και της προοπτικής που έχει η νεοφυής επιχειρηματικότητα για την ανάπτυξη και την απασχόληση έχει το φετινό πρόγραμμα δράσεων “INNOVATION HUB” που υλοποιείται φέτος στο πλαίσιο της 84ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης από την πρεσβεία των ΗΠΑ στην Ελλάδα και το Found.ation.

Περισσότεροι από 36 ομιλητές βρέθηκαν τις προηγούμενες ημέρες ή αναμένεται να βρεθούν έως και τις 15 Σεπτεμβρίου, οπότε και η φετινή ΔΕΘ ρίχνει αυλαία, στην Θεσσαλονίκη ως προσκεκλημένοι ομιλητές του INNOVATIONHUB μεταξύ των οποίων και ο γενικός διευθυντής του “Tuvunu” κ. Δημήτρης Κρις. Ο κ. Κρις βρέθηκε στην Θεσσαλονίκη την Δευτέρα, 9 Σεπτεμβρίου και μίλησε ενώπιον των παρευρισκόμενων για την Καινοτομία στην Πράξη: Λύσεις νέας γενιάς για τα χρονίζοντα προβλήματα της Ελλάδας.

Με την αφορμή της εισήγησής του αυτής ο κ. Κρις μίλησε στο «Ράδιο Παρατηρητής 94fm» για την έννοια της καινοτομίας, δίνοντάς της μάλιστα μία άλλη από την συνήθη ενδεχομένως  διάστασή της, προέκταση.

Ξεκινώντας από το ερώτημα για το αν η καινοτομία σήμερα στην Ελλάδα υφίσταται ο ίδιος έκανε λόγο για «αχτίδες φωτός» οι οποίες υπάρχουν και στην περιοχή της Θράκης εντοπίζοντάς τες σε παραδείγματα επιχειρηματιών και επιχειρήσεων με εξαιρετικό έργο, που πολλές φορές δεν βλέπει καν το φως της δημοσιότητας, εν αντιθέσει ωστόσο με την όχι τόσο διαδεδομένη καινοτομία τόσο την περιοχή  μας όσο και στην χώρα μας.

Ο λόγος; Αρχικά το νομικό και το φορολογικό πλαίσιο που κάθε άλλο παρά φιλικό προς την ανάπτυξη καινοτόμων δράσεων είναι, ωστόσο εντόπισε το μεγαλύτερο πρόβλημα για την  υφιστάμενη κατάσταση στην έλλειψη της απαραίτητης «κουλτούρας».

Τα στεγανά της Θράκης εμπόδιο στην ανάπτυξη

«Στη Θράκη υπάρχουν κάποια στεγανά. Το επιχειρείν είναι χώρια, το ακαδημαϊκό δυναμικό είναι χώρια, οι άνθρωποι των επιχειρηματικών δράσεων δεν μένουν στον τόπο που παράγουν και αυτά είναι μόλις λίγα από τα όσα διακρίνουμε. Ξεκινώντας από το τελευταίο η φυσική παρουσία των πρωταγωνιστών σε κάθε κλάδο και η συνεργασία σε κάθε επίπεδο κατά την άποψή μου είναι απαραίτητη. Το επιχειρείν δεν είναι φτιάχνω μόνο ένα εργοστάσιο. Ως εκ τούτου πρέπει να αναθεωρήσουμε πώς ορίζουμε το επιχειρείν» σημείωσε χαρακτηριστικά.

Αναφερόμενος και στα όσα κατέθεσε από το βήμα του INNOVATIONHUB ο κ. Κρις πρόκρινε το τρίπτυχο “Live, Work, Play” για να εξηγήσει πως «οι άνθρωποι που αποφασίζουν να δημιουργήσουν, θα πρέπει να είναι εδώ γιατί τους αρέσει η περιοχή, να ζουν εδώ οι ίδιοι και οι οικογένειές τους, να εργάζονται και έπειτα να βγαίνουν έξω και να διασκεδάζουν, να κάνουν τις διακοπές τους. Δομικά και θεσμικά προβλήματα που πρέπει να ξεπεράσουμε οι ίδιοι μέσα μας και που ελάχιστη σχέση έχουν με τα νομοθετικά και φορολογικά πλαίσια».

Οι πολλαπλές εφαρμογές της καινοτομίας

Η ηλικία σύμφωνα με τον ίδιο δεν παίζει κανένα ρόλο στην ανάπτυξη καινοτόμων δράσεων, δίνοντας χαρακτηριστικά παραδείγματα επιχειρηματιών που συνεχίζουν να αντιλαμβάνονται ορθά την έννοια της καινοτομίας, την δοκιμάζουν στην πράξη και μάλιστα αυτό τους κρατάει ζωντανούς. Άλλωστε η  έννοια της καινοτομίας δεν αφορά και δεν περικλείεται μόνο στην ανάπτυξη ενός application ή κάποιας αντίστοιχης ευφάνταστης ιδέας, αλλά μια ιδέας που θα προσφέρει κάτι καινούργιο σε κάθε κλάδο, κάποιος θα την αναγνωρίσει και θα πληρώσει την αξία της επιλέγοντας να δώσει τα χρήματά του.

«Όλοι μπορούμε να καινοτομήσουμε, σε όποιον κλάδο και αν επιχειρούμε. Για παράδειγμα έχει δει κανείς πώς φτιάχνεται το Σουτζούκ Λουκούμ στην Κομοτηνή; Γιατί δεν υπάρχει ένας ανοιχτός χώρος, με ανοιχτή κουζίνα που θα μπορεί κάποιος πίνοντας τον καφέ του να βλέπει τη διαδικασία. Ή αντίστοιχα ένα εστιατόριο το οποίο θα σερβίρει μόνο θρακικές συνταγές και θρακικά προϊόντα» σημείωσε εξηγώντας πως «καινοτομία δεν είναι απλά να βρεις ένα καινούργιο app ή ένα νέο social media app. Σίγουρα όλοι θα ήθελαν ένα σπίτι στην Μαρώνεια ή στο Φανάρι όπου θα φτιάχνουν τα app τους με θέα την θάλασσα παρά να είναι σε ένα γραφείο στο κέντρο της Φρανκφούρτης, που επίσης μπορεί να υπάρξει. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το Keros Bay στην Λήμνο, όπου εκεί οι άνθρωποι πήραν την αγάπη τους για το surfing και το πήγαν σε άλλο επίπεδο, δημιουργώντας έναν υπέροχο χώρο με σκηνές, με πολλές ανέσεις και το έκαναν σημείο συνάντησης πολλών surfers από όλον τον κόσμο που έρχονται αποκλειστικά γι’ αυτό».

«Μιλάμε για πράγματα που υπάρχουν και δεν είναι εξωγήινα και καινούργια» συνέχισε δίνοντας το «απόλυτο», όπως το χαρακτήρισε, παράδειγμα για το πώς θα μπορούσε να εξελιχθεί μία περιοχή, αυτό της Napa Valley στην Καλιφόρνια. «Μία περιοχή που απέχει από το Σαν Φρανσίσκο όσο περίπου η Κομοτηνή από την Θεσσαλονίκη, την δεκαετία του ’60 είχε μόνο αγελάδες και ελιές. Βρέθηκε ένας άνθρωπος, ο Ρομπέρτο Μοντάβι τότε, μπήκε μπροστά και μετά τράβηξε κι άλλους. Πλέον σήμερα έχει τα περισσότερα εστιατόρια με αστέρια Michelin σε μη αστική περιοχή, κορυφαίες δραστηριότητες, μουσεία, γκαλερί, δράσεις για παιδιά και μάλιστα ακόμα και η κορυφαία γαστρονομική ακαδημία της Αμερικής έχει δημιουργήσει εκεί παράρτημά της».

«Αν φτιάξεις κάτι ο κόσμος θα έρθει»

Απαντώντας στην κριτική που ενδεχομένως κάποιος θα ασκούσε ως προς το κοινό στο οποίο θα απευθύνονταν οι επενδύσεις αυτές, ο γενικός διευθυντής του “Tuvunu” υπογράμμισε πως «αν φτιάξεις κάτι ο κόσμος θα έρθει». «Ειδικά σήμερα με τα κοινωνικά δίκτυα και την πρόσβαση που προσφέρουν στην πληροφορία οι νέες τεχνολογίες, μπορεί κανείς να εκπλαγεί από το πόσοι άνθρωποι μπορεί να έρθουν σε μηδέν χρόνο και να κάνουν κράτηση για παράδειγμα σε ένα εστιατόριο. Πέραν αυτού δεν χρειάζεται κάποιος να ξεκινήσει μία επένδυση από την αρχή αλλά ακόμα και σε υπάρχουσες δομές να επενδύσουν λίγα ή περισσότερα, ο καθένας όσο κρίνει, που θα δώσει όμως σε αυτήν και στα χρήματα που επένδυσε προστιθέμενη αξία».

Η αυτοεκτίμηση ως η καλύτερη λύση

«Η καινοτομία δεν είναι μόνο παραγωγικό και εμπορικό μοντέλο, χρειάζεται και  λόγους κάποιος για να μείνει σε μια πόλη και η Κομοτηνή έχει και ένα τεράστιο συν, πέραν πολλών άλλων, όπως το Πανεπιστήμιο, που άλλες χώρες παρακαλούν να το έχουν» συνέχισε και κατέληξε λέγοντας πως το «στο γενικό πλαίσιο για να πετύχουμε ως  Έλληνες είναι να αποκτήσουμε αυτοεκτίμηση, να πιστέψουμε στους εαυτούς μας και ότι δεν χρειάζεται να ζηλεύουμε κανέναν.

#


Δημοσίευση σχολίου

Δημοσίευση σχολίου

Καλοδεχούμενα όλα τα σχόλια, επώνυμα και ανώνυμα. Πάντα όμως με σεβασμό στους άλλους αναγνώστες και στους νόμους. Ευχαριστούμε!

 
Top