ΕΝΑ ΑΠΟ τα σπουδαιότερα θέματα, που αφορούν σε γενικό βαθμό μελλοντικά ζητήματα ανάπτυξης της Περιφέρειας ΑΜΘ, αλλά και ιδιαίτερα της Π.Ε. Δράμας, συζητήθηκε το βράδυ της Δευτέρας στο Περιφερειακό Συμβούλιο.
Το θέμα αφορούσε την γνωμοδότηση για την έγκριση περιβαλλοντικών όρων επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) του έργου: «Νέα σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη -Αμφίπολη -Νέα Καρβάλη». Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο εισηγητής του θέματος που ήταν ο θεματικός αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Οικονομίας και Kτηνιατρικής κ. Ζιμπίδης, παραιτήθηκε αυτής, καθώς θέλησε να τοποθετηθεί ο ίδιος επί του θέματος ως περιφερειακός σύμβουλος (π.σ.) της Δράμας.
Επίσης, να σημειωθεί ότι και ο πρόεδρος του σώματος κ. Παπαθεοδώρου, δεν προήδρευσε της συζήτησης του θέματος, γιατί επίσης ήθελε να τοποθετηθεί, ως Δραμινός π.σ. Έτσι, την εισήγηση του θέματος έκανε τελικά ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας ΑΜΘ κ. Παράσχου, ο οποίος αναφέρθηκε περισσότερο στα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Παρουσιάζοντας τα τεχνικά χαρακτηριστικά ο κ. Παράσχου, σημείωσε ότι πρόκειται για μια νέα σιδηροδρομική γραμμή, «η οποία προβλέπεται στο εγκεκριμένο χωροταξικό σχέδιο της Περιφέρειας το οποίο εγκρίθηκε και αναθεωρήθηκε το 2018. Ξεκινάει από τη Θεσσαλονίκη μπαίνει στην Περιφέρειά μας από την Αμφίπολη, διέρχεται την Πιέρια Κοιλάδα φτάνει μέχρι τον Αμυγδαλεώνα, και από εκεί με σήραγγες καταλήγει νότια του Χαλκερού και ανάμεσα στη Νέα Καρβάλη. Δημιουργεί 4 σταθμούς. Ο πρώτος στα σύνορά μας με τις Σέρρες και Αμφίπολη και οι άλλοι τρεις είναι στο Ποδοχώρι, στην Αυλή και στον Αμυγδαλεώνα. Συνολική έκταση στο μήκος από Θεσσαλονίκη έως Χαλκερό έχει 174 χλμ. σε μια έκταση 8.000 στρεμμάτων. Διέρχεται κυρίως από χρήσεις γης γεωργικής φύσεως, βοσκοτόπους και δασικές εκτάσεις.
Από το Χαλκερό συνδέεται με το υπό μελέτη Τμήμα Νέας Καρβάλης – Τοξοτών που συνδέει το εμπορικό λιμάνι της Καβάλας με τους Τοξότες και από εκεί «δένει» και μπαίνει στην παλιά σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκης – Σέρρες – Δράμας – Τοξότες – Ξάνθη – Κομοτηνή – Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο. Δεν αναμένονται σημαντικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις και ως εκ τούτου η γνώμη της υπηρεσίας είναι θετική χωρίς όρους».
Στη συνέχεια, ο περιφερειάρχης κ. Μέτιος, εξηγώντας το λόγο για τον οποίο άργησε το θέμα να έρθει στο Περιφερειακό Συμβούλιο, είπε ότι «το πρόβλημα δεν ήταν στο ότι είχαμε αντίρρηση στους περιβαλλοντικούς όρους. Αναπτύχθηκε ένας προβληματισμός από μια σειρά στελεχών και περιφερειακούς συμβούλους. Συνομίλησα ο ίδιος με πολλούς με στελέχη που εμπλέκονται, με το υπουργείο αν μπορούσε να προχωρήσει μια νέα λύση όπως η πρόταση του κ. Κατσιμίγα για μια διαφορετική χάραξη» (σ.σ. Να περνάει δηλαδή από τη Δράμα).
Ο κ. Μέτιος σημείωσε επίσης ότι, «το θέμα δεν πρέπει να μας διχάσει» τονίζοντας ότι «η δική μου θέση είναι ότι είμαι θετικός σε κάθε έργο που προτείνεται στον τόπο μας, συνεπώς και αυτό είναι καλοδεχούμενο, ειδικά όταν έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Συνάμα προσπαθούμε να γίνει και αναβάθμιση του υφιστάμενου σιδηροδρομικού μας δικτύου».
Παπαθεοδώρου: Η νέα χάραξη αδικεί τη Δράμα
Χαρακτηριστικό κατά τη διάρκεια της ψηφοφορίας, είναι ότι όλοι οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι της Δράμας ψήφισαν αρνητικά στην γνωμοδότηση, αν και η πρόταση πέρασε τελικά κατά πλειοψηφία. Ο κ. Στεφανίδης από το ΚΚΕ ακολούθησε τη γραμμή της παράταξής του «Λαϊκή Συσπείρωση» και ψήφισε λευκό.
Δηλώσεις σχετικά με το θέμα έκανε χθες στον «Πρωινό Τύπο», ο πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου κ. Παπαθεοδώρου, ο οποίος είναι και π.σ. που εκλέγεται από την Π.Ε. Δράμας.
Όπως είπε ο κ. Παπαθεοδώρου «επειδή αυτονόητα συζητάμε και χάραξη, ή τουλάχιστον για μελέτη χάραξης νέας γραμμής, το ζήτημα έχει και πολιτικά χαρακτηριστικά. Και αυτό γιατί, ο ενδεχόμενος σχεδιασμός της χάραξης, πιθανότατα να μην ευνοεί την ισόρροπη ανάπτυξη της Περιφέρειας έτσι όπως εμείς την οραματιζόμαστε. Ειδικότερα, αυτή η χάραξη έτσι όπως ήρθε στην εισήγησή της, δεν μπορούσε να αλλάξει, και παρά το γεγονός ότι η Διεύθυνση Περιβάλλοντος είχε γνωμοδοτήσει θετικά επί της μελέτης της περιβαλλοντικών επιπτώσεων, «γεννήθηκε» τελικά μια συζήτηση, η οποία αφορούσε μεταξύ άλλων και το τι χάραξη θέλουμε».
Όπως εξήγησε ο κ. Παπαθεοδώρου, «η Δράμα μένει έξω από τη συγκεκριμένη χάραξη, ακόμη και αν η κατάσταση όλη βρίσκεται σε εμβρυακό στάδιο. Επειδή μένει απ’ έξω – και αυτό είναι μια δυσμενής εξέλιξη, η οποία έρχεται να προστεθεί στη δεδομένη και χρόνια απομόνωση που έχει ο νομός μας, τόσο σε επίπεδο οδικών αξόνων, όσο και σε επίπεδο σιδηροδρομικού δικτύου, εγώ επέλεξα να κατέλθω της έδρας του Π.Σ., να μην προεδρεύσω στο συγκεκριμένο, και να τοποθετηθώ επί της ουσίας του θέματος ως π.σ. Δράμας, προτάσσοντας το ρόλο μου ως εκπροσώπου του Δραμινού λαού. Ψήφισα αρνητικά, λέγοντας ότι η μελέτη αυτή και η χάραξη έτσι όπως έρχεται, δεν μου δημιουργεί ικανοποίηση γιατί εντείνει την αδικία εις βάρος της Δράμας. Η ενδοπεριφερειακή συνείδηση που θα έπρεπε να αναπτύξουμε θα έπρεπε να ενεργοποιήσει τα αντανακλαστικά του σώματος προκειμένου να μην ψηφίσουν εν γνώσει τους μια επιδιωκόμενη αδικία εις βάρος της Δράμας και επειδή δήλωσα χαρακτηριστικά ότι από την 1η Σεπτεμβρίου του 2019 που αναλάβαμε, εγώ δεν βιώνω καμία περιφερειακή ανισότητα από την περιφερειακή αρχή και η Δράμα είναι μέσα στο παιχνίδι των χρηματοδοτήσεων, για το λόγο αυτό ψήφισα αρνητικά θέλοντας να διαχωρίσω τη θέση μου, από την σύμπνοια που θα έπρεπε να υπάρχει στο Π.Σ. Και αυτό γιατί δεν θέλω να συμβάλω με την ψήφο μου στην περαιτέρω απομόνωση της Δράμας».
Σε άλλο σημείο ο κ. Παπαθεοδώρου εξήγησε ότι, «σαφέστατα και με το έργο δεν διαφωνούμε, σαφέστατα και θέλουμε έναν σύγχρονο σιδηρόδρομο που να ενισχύσει την επιχειρηματική και εμπορική δραστηριότητα του Δραμινού επιχειρηματικού κόσμου, αλλά σε καμιά περίπτωση δεν μπορούμε να συναινέσουμε σε μια επιδιωκόμενη χάραξη, η οποία εμφανώς αφήνει τη Δράμα απ’ έξω. Ευχής έργο θα ήταν να αναζητηθούν εναλλακτικές λύσεις, είτε σαν αυτές που έχει προτείνει ο κ. Κατσιμίγας, είτε κάποιες άλλες και ήδη τις έχουμε συζητήσει σε επίπεδο συνεργασίας με τον περιφερειάρχη».
Δημοσίευση σχολίου
Καλοδεχούμενα όλα τα σχόλια, επώνυμα και ανώνυμα. Πάντα όμως με σεβασμό στους άλλους αναγνώστες και στους νόμους. Ευχαριστούμε!