Πολύ ενδιαφέρον το ρεπορτάζ του Νίκου Ευαγγελάτου που πέρασε από το timeline μου (δεν θα μπορούσα να το δω στην τηλεόραση γιατί δεν παρακολουθώ). Ξεκινά την ενημέρωση του με την απεργία πείνας Νορβηγών ιδιοκτητών Tesla γιατί τα αυτοκίνητα τους είναι "πολύ προβληματικά" και η Tesla τους αγνοεί. Μάλιστα μας λέει στην αρχή "Μπορεί κάποιοι να έχουν σαν όνειρο ζωής να κάνουν δικό τους ένα από τα ηλεκτρικά Tesla, οι Νορβηγοί όμως έχουν αρχίσει απεργία πείνας επειδή τα αγόρασαν". Μάλιστα. Σου λέει δηλαδή, μην είστε κορόιδα σαν τους Νορβηγούς, ακούστε κι εμάς που τα ξέρουμε από πρώτο χέρι.
Κατ' αρχήν επισκέφθηκα την ιστοσελίδα των απεργών πείνας (ναι, έχουν δική τους με πολύ ωραία γραφικά, και βίντεο, επαγγελματικά στημένη δουλειά) και τους μέτρησα έναν προς ένα. Είναι 15 άνθρωποι. Εν τω μεταξύ, η Tesla έχει πουλήσει μέχρι σήμερα περισσότερα από 30 χιλιάδες κομμάτια, αλλά αυτοί οι 15 σύμφωνα με τον κ. Ευαγγελάτο είναι "οι Νορβηγοί που τα αγόρασαν". Εγώ αυτή την απεργία πείνας τη βλέπω να καταλήγει σαν του Κουφοντίνα, αλλά μπορεί και να κάνω λάθος, θα δούμε.
Έχω δει και κάτι αντίστοιχα ρεπορτάζ σε Μέσα, και στην Ελλάδα αλλά και σε όλο τον κόσμο, όλα εξίσου "αυθόρμητα και δημοσιογραφικά". Και όλα αυτά με κάνουν να αναρωτιέμαι κάτι βασικό: συνήθως όταν τα προϊόντα μιας εταιρείας είναι τόσο προβληματικά που οι πελάτες κάνουν απεργίες πείνας, η εταιρεία αυτή πάει για φούντο. Έτσι δεν γίνεται συνήθως; Η Tesla έχει κλεισμένες τις πωλήσεις της για τα επόμενα δύο χρόνια. Όπως είπε μάλιστα ο Elon Musk, "το πρόβλημα μας δεν είναι πόσα μπορούμε να πουλήσουμε αλλά πόσα μπορούμε να κατασκευάσουμε". Και είναι αλήθεια. Αν κάνεις παραγγελία σήμερα, και ανάλογα με το μοντέλο, μπορεί να περιμένεις από 6 μήνες μέχρι 2 χρόνια (εγώ περιμένω 3 χρόνια ήδη).
Κάθε τρίμηνο στις ανακοινώσεις που κάνει η Tesla μαθαίνουμε και για νέα ρεκόρ παραγωγής (και πωλήσεων φυσικά, αφού όλη η παραγωγή είναι προ-πουλημένη). Υπάρχει προφανώς εδώ μια αναντιστοιχία ανάμεσα στα "ρεπορτάζ" και την πραγματική ζωή. Εγώ στα ρεπορτάζ των Media (σε όσα πέφτω πάνω τέλος πάντων) βλέπω μόνο παρόμοια ρεπορτάζ απελπισμένων ιδιοκτητών, αλλά στην πραγματική μου ζωή συναντώ διαρκώς ιδιοκτήτες Tesla τρελαμένους με το αυτοκίνητο τους (όχι ότι δεν έχει τα προβλήματα του όπως κάθε τέτοιο σύνθετο προϊόν).
Κάτι που κάνει ακόμα πιο μυστήρια όλη αυτή την αντίφαση, είναι το γεγονός ότι η Tesla δεν κάνει καθόλου διαφήμιση, πουθενά στον κόσμο. Πως είναι δυνατόν μια τόσο μεγάλη εταιρεία να αναπτύσσεται με τόσο τρομακτική ταχύτητα, με μηδέν διαφημιστικό μπάτζετ, αλλά ταυτόχρονα να έχει τόσους δυσαρεστημένους πελάτες; Μυστήρια πράγματα.
Πολλοί λένε ότι αυτό είναι το μυστικό που οδηγεί σε αυτά τα "ρεπορτάζ". Αν δεν ταΐζεις τα Media, τότε αυτά θα σε τιμωρήσουν. Τείνω να συμφωνήσω 🙂. Γιατί, στις 4 - 5 δεκαετίες που έχω εμπειρία και επαφή με τηλεόραση, ραδιόφωνο, και εφημερίδες, ποτέ δεν είδα εκπομπές σαν κι αυτή του Ν. Ευαγγελάτου να δυσφημίζει μια εταιρεία με τόσο άγριο τρόπο. Δείτε και μόνοι σας και πείτε μου αν έχετε δει κάτι παρόμοιο για οποιοδήποτε προϊόν στην ιστορία της τηλεόρασης.
Φυσικά, η εποχή που τα Media ανέβαζαν και κατέβαζαν προϊόντα, πολιτικούς ή φίρμες, έχει περάσει προ πολλού. Η δύναμη των νέων μέσων είναι καταλυτική για κάθε μάρκα, γι αυτό όλοι τρέχουν να αποκτήσουν τα δικά τους κανάλια και τη δική τους φωνή στα Social Media. Γνωστά πράγματα όλα αυτά σε όσους έχουν ξυπνήσει, αλλά ας τα λέμε κάπου κάπου... (Perifereiaka.gr: ...γι αυτούς που ακόμη φοβούνται να ξυπνήσουν)
Το ρεπορτάζ του Μέγκα:
* = Ο Νίκος Δρανδάκης είναι ο εμπνευστής και ιδρυτής της Taxi Beat (σήμερα "Beat") πολυεθνικής startup η οποία εξαγοράστηκε από την κοινοπραξία Daimler - BMW ενώ σήμερα βρίσκεται στο τιμόνι της νέας του startup Flyway με έδρα στην Αθήνα και στο Λονδίνο, η οποία μόλις χρηματοδοτήθηκε από επενδυτές με τα πρώτα της 10 εκατομμύρια ευρώ.
Δημοσίευση σχολίου
Καλοδεχούμενα όλα τα σχόλια, επώνυμα και ανώνυμα. Πάντα όμως με σεβασμό στους άλλους αναγνώστες και στους νόμους. Ευχαριστούμε!