Η σύγκρουση μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, δύο νατοϊκών συμμάχων, γίνεται όλο και πιο ξεκάθαρη, παρατηρεί η οικονομική εφημερίδα Handelsblatt στην ιστοσελίδα της, ενώ «μέσω ενός φιλόδοξου εξοπλιστικού προγράμματος, ο Ερντογάν αποκτά ολοένα μεγαλύτερη σημασία». Όπως επισημαίνει το δημοσίευμα, που φέρει τον τίτλο «Ο νέος γίγαντας των εξοπλισμών - Η Τουρκία μετατρέπεται σε προβληματικό εταίρο του ΝΑΤΟ», στις Βρυξέλλες, όπου εδρεύει το ΝΑΤΟ «η ανησυχία για μία ενδεχόμενη σύγκρουση μεταξύ των δύο χωρών-μελών δείχνει να αυξάνεται. (…) Και ενώ ο Ερντογάν θεωρείται όλο και πιο απρόβλεπτος εντός της συμμαχίας, για την Ελλάδα εξελίσσεται και σε μία άμεση απειλή».
«Ελλοχεύει όμως πράγματι ο κίνδυνος μίας ένοπλης σύγκρουσης;», διερωτάται ο αναλυτής. «Για το ΝΑΤΟ, το ενδεχόμενο πολέμου μεταξύ δύο μελών της συμμαχίας είναι ένα σενάριο τρόμου», σχολιάζει και συνεχίζει, εστιάζοντας στην επίσκεψη Σολτς και τον διαμεσολαβητικό ρόλο που προσφέρθηκε να αναλάβει ο Γερμανός καγκελάριος ανάμεσα στις δύο χώρες. Μάλιστα, αναφορικά με την υπόσχεση παράδοσης εξοπλιστικών συστημάτων του Γερμανού καγκελαρίου προς τον Έλληνα πρωθυπουργό, σχολιάζει πως στην περίπτωση αυτή «τίθεται και ένα ζήτημα παραγγελιών ύψους δισεκατομμυρίων ευρώ για τη γερμανική βιομηχανία όπλων. Ο Μητσοτάκης εγκαινίασε το μεγαλύτερο εξοπλιστικό πρόγραμμα στην πρόσφατη ιστορία της Ελλάδας, προκειμένου έτσι να αντιμετωπιστεί το ενδεχόμενο απειλής εκ μέρους της Τουρκίας. Γαλλία και ΗΠΑ έχουν ήδη παραδώσει στη χώρα μαχητικά αεροσκάφη, ελικόπτερα και φρεγάτες». Βέβαια, όπως επισημαίνει ο συντάκτης, όλα αυτά «ελάχιστα θα αλλάξουν σε σχέση με τη στρατιωτική υπεροχή της Άγκυρας, όπως δείχνει μια ματιά στο τουρκικό οπλοστάσιο».
Welt: Τα «μεταξένια δεσμά» της Κίνας
Εδώ και χρόνια, το Πεκίνο επενδύει σε όλο τον κόσμο σε ψηφιακές υποδομές, λιμάνια και αεροδρόμια, επισημαίνει η εφημερίδα Welt στις στήλες της, εστιάζοντας και στην πολιτική εξουσία την οποία επιδιώκει μέσω των επενδύσεων αυτών το Πεκίνο. Η εφημερίδα δίνει το στίγμα των κινεζικών επενδύσεων – και εν μέρει των επιπτώσεών τους ανά τον κόσμο. Αναφερόμενη στην Ευρώπη, γράφει πως «κινεζικές εταιρείες κατέχουν μερίδια σε δώδεκα ευρωπαϊκά λιμάνια. Το 2012, το Πεκίνο -παρακάμπτοντας τις Βρυξέλλες- εγκαινίασε συνεργασία με την κεντρική και ανατολική Ευρώπη, στην οποία ανήκουν πλέον 17 χώρες. Μεταξύ αυτών είναι πέντε κράτη των Δυτικών Βαλκανίων, τα οποία δεν είναι μέλη της ΕΕ και θεωρούνται ευάλωτα απέναντι στην ξένη επιρροή. (...) Σε Ελλάδα και Ουγγαρία, με την παρουσία του Πεκίνο στον Πειραιά και σε μια σχεδιαζόμενη σιδηροδρομική γραμμή μεταξύ Βουδαπέστης-Βελιγραδίου, έχουν αποτραπεί πρωτοβουλίες της ΕΕ που ασκούν κριτική στην Κίνα. Παράλληλα, όμως, η απογοήτευση εξαπλώνεται στην περιοχή λόγω της έλλειψης κινεζικών επενδύσεων, στις οποίες πραγματικά ήλπιζαν».
Στο ίδιο θέμα, η Frankfurter Allgemeine Zeitung παρατηρεί πως «μέχρι και την πρωθυπουργία του Κυριάκου Μητσοτάκη, οι περισσότεροι Έλληνες φαίνονται πολύ χαλαροί απέναντι στην Κίνα. Οι μόνες διαμάχες με την COSCO προκύπτουν από την πλευρά των αριστερών συνδικάτων και αφορούν τις κακές συνθήκες εργασίας στο λιμάνι του Πειραιά. Παράλληλα, ελληνικά δικαστήρια έχουν μπλοκάρει εν μέρει την επέκταση του λιμανιού εξαιτίας της παραβίασης περιβαλλοντικών κανονισμών. Ωστόσο στην Ελλάδα κανείς δεν αμφισβητεί την οικονομική επιτυχία, ακόμη κι αν οι Κινέζοι δεν ανταποκρίθηκαν εντελώς στις συμφωνημένες επενδύσεις».
https://www.trakyaninsesi.com/haber/hb-730.html
Δημοσίευση σχολίου
Καλοδεχούμενα όλα τα σχόλια, επώνυμα και ανώνυμα. Πάντα όμως με σεβασμό στους άλλους αναγνώστες και στους νόμους. Ευχαριστούμε!